در حال بارگذاری... عنوان طرح خود را در این قسمت وارد نمایید بخش معرفي خلاصه مديريتي چشمانداز مرحله بعدی → در اين قسمت اهداف طرح كه ميتواند با دستيابي به آن اهداف به چشمانداز مورد نظر دست پيدا كند بايد مشخص شود. بهطور مثال در اين قسمت بايد اهداف زير بهصورت دقيق، شفاف و قابل اندازهگيري مشخص شود. هدف بازاريابي: ( مشخص شود كه قرار است اين كسب و كار در 10 سال آينده چه سهم از بازار را از آن خود كند) * هدف توليد: ( مشخص شود كه قرار است اين كسب و كار در 10 سال آينده چه مقدار بايد توليد نمايد و چه خدماتي ارائه نمايد) * هدف نيروي انساني: ( مشخص شود كه قرار است اين كسب و كار در 10 سال آينده چه تعداد نيروي انساني بهكار گيرد) * هدف مالي : ( مشخص شود كه قرار است اين كسب و كار در 10 سال آينده چه مقدار سود مالي مدنظر قرار دهد) * ساير اهداف : (در صورتي كه اهداف فوق نتواند بهتنهايي چشمانداز را محقق نمايد ساير اهداف مورد نياز بايد ذكر شود) * ← مرحله قبلی مرحله بعدی → ماموریت : در اين بخش چرايي كسب و كار بايد مشخص شود و بايد بيان نمايد كه كسب و كار چه تعهداتي در قبال ذينفعان آن دارد. شرح ماموریت * - تعهدات شما به مشتريان چه خواهد بود؟ * اين كسب و كار براي سرمايهگذاري چه مزيتي خواهد داشت؟ * ساير ذينفعان از قبيل افراد حقيقي و حقوقي را مشخص كرده و منافع آنها را نيز بيان كنيد؟ * ← مرحله قبلی نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهديدات صنعت مورد نظر شما جهت فعاليت، کدامند؟ •مشتريان مشتريان شما چه کساني هستند؟ چرا مشتريان به محصولات/خدمات شما نياز دارد؟ اين مشتريان تا چه مدت به اين محصولات/خدمات نياز دارد؟ رابطه بين مصرفکننده و خريدار اصلي به چه صورتي است؟ مشتريان شما چه ويژگيهايي(سن، جنس، سبک زندگي مستقل) دارند؟ * • اندازه بازار اندازه بازار را مشخص کنيد و نشان دهيد در برآورد اندازه بازار تا چه حد به عواملي از قبيل علاقهمندي مشتريان به محصولات/خدمات شما، سطح درآمد آنها و نحوه دسترسيشان به محصولات /خدمات خود توجه کردهايد؟ * • تخمين سهم بازار و فروش براي محصول شما در بازار چه مقدار تقاضا وجود دارد؟ * از کداميک از روشهاي برآورد بازار استفاده کردهايد؟ از چه منابعي براي تعيين تقاضاي بازار استفاده کردهايد؟ * روند تغيير تقاضا به چه صورتي است؟ * در آينده چه سهمي از بازار را به دست خواهيد آورد؟ * • رقبا رقباي بنگاه و کسب و کار شما چه کساني هستند؟ * نقاط ضعف و قوت رقبا چيست؟ رقبايتان در چه سطحي هستند؟ * اگر فکر ميکنيد رقبايي وجود دارند که شما ميتوانيد بخشي از بازار آنها را تصرف کنيد، در مورد نحوه انجام اين کار توضيح دهيد؟ * • تبليغات قيمت محصول يا خدمات خود را چگونه و بر چه اساسي تعيين خواهيد كرد؟ * - نحوهي پخش محصول يا خدمت شخصی شزکتی نمایندگی همه شیوه ها نحوهي اطلاعرساني به مشتريان در مورد محصول يا خدمت توليدي * تابلوي كارگاه مطبوعات صدا و سيما بروشور و كاتالوگ برگ تبليغاتي اينترنت افراد و ارتباطات ترکیبی • شيوه فروش چه کساني محصولات شما را خواهند فروخت؟ چه روشهايي را براي فروش محصولات خود به کار خواهيد گرفت؟ (تلفني، مکاتبه پستي، ارائه مستقيم به مشتري، شرکت در نمايشگاه و غيره) * چه روشهايي را براي پرداخت به مشتريان پيشنهاد ميکنيد؟ * چگونه به شکايت مشتريان رسيدگي ميکنيد؟ * براي فروش محصولات خود از چه کانالهايي بهره ميگيريد؟ * کانال¬هاي اوليه توزيع کدامند؟ (فروشگاههاي خرده فروشي، عمده فروشي، نمايندگي، اينترنت يا غيره) * چرا بسته بندي محصولات شما براي کانالهاي توزيعي که در نظر گرفتيد، مناسبند؟ * چرا کانال هاي توزيع شما از نظر هزينه مقرون به صرفه هستند؟ * • برنامههاي طرح و توسعه محصول آيا تحقيقات قبل از توليد و توزيع محصول را انجام داده¬ايد؟ براي توسعه محصول در آينده چه برنامههايي داريد؟ چه جانشينها و مکملهايي براي محصولات/ خدمات خود در نظر گرفتهايد؟ * • برنامه زمانبندي بازاريابي برنامه ساليانه خود را براي بازاريابي بهطور دقيق نوشته و در هر سال ذكر كنيد كه شما با اين برنامه ساليانه بهطور مثال در سال اول چه قدر توانستهايد به هدف بازاريابي خود نزديك شويد؟ * •برنامه زمانبندي بازاريابي راه برای سال اول ، دوم و سوم به صورت درصد وارد نمایید برنامه سال اول برنامه سال دوم برنامه سال سوم • فنآوري موردنياز تکنولوژي مورد نياز براي توليد محصول خود را مشخص نماييد. * • مراحل و روش توليد مراحل توليد و ساخت محصولات و جريان ورود مواد اوليه اصلي تا مرحله بستهبندي محصولات را تشريح نماييد. * • چارچوب قانوني و عوامل اجتماعي و محيطي مجوزها و تأييدههاي مورد نياز شما کدامند؟ * چگونه کسب و کار شما به موضوعات مهم اجتماعي که به امنيت، آسايش و سعادت کارکنان مربوط است احترام ميگذارد؟ * چگونه کسب و کار شما براي منطقهاي که در آن قرار داريد توسعه و منافع اجتماعي به همراه ميآورد؟ * چگونه قوانين و مقررات زيست محيطي را در نظر ميگيريد؟ * • مواد اوليه و مواد بستهبندي مواد اوليه مورد استفاده در توليد چه مشخصات و ويژگيهاي دارند؟ ميزان دسترسي به مواد اوليه به چه ميزان است؟ نحوه انبار شدن مواد اوليه و مواد بسته¬بندي به چه صورتي است؟ * • برآورد فضاي مورد نياز طرح به چه ميزان فضا براي بخشهاي توليد و عمليات نياز داريد؟ فضاي مورد نياز براي بخش هاي اداري، رفاهي و کارگري را مشخص نماييد. * براي برآورد هزينههاي راهاندازي و شروع توليد، ميزان سرمايهگذاري ثابت، سرمايه در گردش و هزينه هاي توليد پيشبيني ميگردد. ميزان سرمايهگذاري ثابت و امکانات و تأسيسات مورد نياز يک طرح مطابق جداول زير پيشبيني ميگردد. عنوان هزینه مبلغ * اضافه کردن ردیف حذف ردیف جمع جدول هزینه خلاصه قیمت ریال0 * ضروری