یادداشت | سید علی شکراللهی مدیر عامل مرکز مشاوره و کارآفرینی

سید علی شکراللهی

ایده هنری به مثابه عنصر هویت بخش اثر در دوران هنر معاصر از اصالت و برتری غیر قابل انکاری برخوردار است. همچنین زبر دستی و دست ورزی هنرمندان ایران زمین برکسی پوشیده نیست. اما باید اعتراف کرد که در کنار این دوعامل تاثیر گذار،توجه به  ضلع اقتصادی هنر و فرهنگ امری اجتناب ناپذیر است. رونق اقتصادی فرهنگ و هنرسبب  رشد سطح زندگی هنرمند و در فرآیندی پیوسته و مدور به تعالی آفرینش های هنری می انجامد. بازیگرا ن حوزه صنایع فرهنگی و در جامعه بندی جزئی تر، جامعه پردازان اقتصاد هنر در بخش خصوصی و بخش های دولتی و حمایتی عناصری همچون هنرمندان، نهادهای حامی، بازاریابان و عناصر متعدد دیگری هستند که در عین کثرت، جغرافیای کوچکی از اقتصاد را در برمی گیرند که با ایجاد حلقه های میانی می توان به توسعه این جغرافیا کمک شایانی کرد.از جمله این حلقه های میانی ، در حوزه های دیگراقتصاد کلینیک های کسب و کار، مراکز مشاوره کسب وکار و شتابدهنده ها هستند که اقتصاد هنر هم از نیاز به این حلقه ها مستثنی نیست.

بنای مرکز خدمات مشاوره و کارآفرینی ماه، نقش آفرینی در ایجاد ارتباط تولیدکننده اثر فرهنگی  هنری و بازار فرهنگ و هنر است. دسترسی به تجارب هنرمندان و فعالان اقتصاد هنر در دامنه جغرافیای گسترده تر ، هم و تلاش مرکز مشاوره ماه است و برای رسیدن به این مهم دالان ها و سکوهای ارتباطی متنوعی در نظر گرفته ایم که از جمله آنها دفترمشاوره حضوری مرکز، با امکان نوبت دهی برخط و تلفنی،مشاوره های برخط، بسته های غیر متصل انتقال تجربه خواهد بود. همچنین سکویی برای فعالان آزادکار هنر به صورت اختصاصی درنظر گرفته ایم که این خدمت ، انتفاعی دوسویه برای هنرمند و کارفرمای هنری خواهد بود . درحوزه اعتبار بخشی  نشان صلاحیت کسب و کار هنر ی و در بخش راهبردی پروژه الگوی پیشرفت در سه سطح فردی ، بنگاه و نهادی خواهد بود؛ از برنامه های اجرایی مرکز مشاوره ماه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید